tisdag 7 januari 2014

7 Januari 2014

En liten uppdatering..
Jul och nyår har vart helt underbar, vart i Skåne en hel del och vi trivs som fiskar i vattnet där nere. Lillan ville inte åka hem utan hon vill flytta tid :)

Nu har vi vart hemma i en vecka. Kände redan när vi skulle åka hem att jag inte heller ville.
Ville inte tillbaka till all stress och psykiska ohälsa som jag lider av..
Hade dock inget annat val.

Sen vi kom hem så har jag känt mig väldigt ledsen o inte alls motiverad till nånting. Inte ens träningen har jag kommit igång med.
Idag kände jag vilken ångest jag hade när jag vaknade o den har hållit i sig sen dess.
Ringde Psykologen för att prata lite, berättade hur vi har haft det o hur jag mår idag, vad som har hänt. Plus all stress som kommer in i mitt liv nu med samtal och möten och kravet på att börja jobba, att jag inte hinner sörja, har aldrig tid att tänka på mig själv o rannsaka mina känslor och han kom fram till att jag har fått ett kraftigt bakslag.
Han sa också att jag måste börja träna på att hantera stressen men det har jag gjort så många gånger, ibland funkar det i månader sen funkar det inte alls.
Samma sak med att åka kollektivt.
Jag MÅSTE göra det men skillnaden är nu att min kropp typ låser sig när jag vet att jag måste åka. Den strejkar. Får alltså ont i hela kroppen o hjärtklappningar med panikångest.
Han sa många saker som var bra när man ska exposa sig, enligt KTB.
Jag kommer inte att dö om jag blir dålig, en ångestattack håller i sig ca 20 min och det är vad resan tar in till stan.
Jag har ju fått höra om dessa bakslag men inte fan trodde jag att det skulle bli så här. Känner mig helt dum i huvet just nu, feg och ledsen.
O det fysiska ska vi inte ens prata om...
Det här med att tänka på sig själv finns inte i mitt liv längre, har inte funnits på flera år.
O jag trodde det skulle bli bättre när jag blev själv men nä!!
Jag får ju egen tid från lillan en kväll i veckan, stora flickan vill aldrig åka hem till sin pappa.
Jag hinner inte vara bara vuxen, jag är mamma 24/7.
Älskar verkligen att vara mamma till mina underbara barn men alla som har barn vet hur viktigt det är att man får egen tid, för att träffa andra vuxna eller för att ta hand om sig själv!
Speciellt när man har så mycket runt omkring hela tiden och en massa stress.


Nu kommer jag stänga ner min fb sida på obestämd tid pga allt runt omkring :)

ha det gött








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar