fredag 6 september 2013

Fredag o kraftig ångest

http://www.vardguiden.se/Tema/Psykisk-ohalsa/Angest/

Inga känningar hade jag i morse när jag vaknade! Men pang sa det bara.
Börjar med natten.
Vaknade av att jag låg på rygg o det får jag inte göra med tanke på min skada. Men man kan ju inte hjälpa hur man sover eller hur?
Men iaf... jag vaknade av att jag inte kunde röra mig o det kändes som att hela hjärnan hade lagt sig i bakhuvet men med några rörelser för att mjuka upp allt så var det bara att somna om..
Drack mitt kaffe o gjorde det jag brukar göra men sen sa det bara pang. Kände att nacken o bakhuvet började spöka o sen kom illamående, yrsel  men åt precis som vanligt. Men alla känningar blev bara värre o värre. Plus att jag började svettas.
Under dessa känningar kände jag att hjärtklappningarna kom på besök o då
insåg jag att jag har fått en kraftig ångestattack o den håller fortfarande i sig så jag mår fan inte bra nu.
Gäller bara att försöka tänka positivt o komma ner i varv o även låta ångestattacken ha sin gång. Hur obehagligt det än må vara!
Det är som sagt mycket som händer o det underlättar ju inte precis när man har svår ångest!
Denna vecka har vart katastrof. Mycket negativt som har hänt så det är inte så konstigt att jag fick detta idag :-(
Hoppas att det går över snart.. jag brukar alltid bli ledsen o gråta efteråt.. varför vet jag inte men det brukar kännas bättre i alla fall..
Snälla Gud ge mig styrka för att allt ska bli bra o jag slipper alla dessa negativa känningar plus allt annat som händer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar