torsdag 11 juli 2013

God morgon

I natt har jag sovit jätte bra förutom att jag fick svårt att andas, är ju på besök där dom har katter och heltäckningsmattor och jag är jätte allergisk mot katter ;(
Har inte haft några problem innan denna gången men så bytte jag rum och det utlöste allergin !!
Det får bli en tripp till akuten idag så jag får rätt medicin för så här ska det inte vara.
Fast nu mår jag bra men nu är jag inte i det rummet .... 
När jag har tagit upp det med läkaren hemma så säger de bara att jag ska ta receptfria allergitabletter  fyra dagar innan jag ska åka.
Att jag kan vara så allergisk mot katter men inte mot nåt annat pälsdjur, konstigt!
Hörde på radion att det är inte kattpälsen man är allergisk mot utan deras saliv.
För ett par månader sen fick jag en allergisk chock, tungan började klias och svullna upp, vad det berodde på vet jag inte men då var det bara att ringa 112.
Kroppen måste väl reagera på saker och ting med som psyket gör när man har vart utsatt. 
Jag är så glad för att fått min diagnos för nu vet jag vad jag måste göra och hur jag ska göra det för att bli av med skiten eller iaf lära mig att hantera allt.
Det är mycket arbete men det är det värt för allt kan bara bli bättre :) och jag har redan kommit en lång bit på vägen. På så kort tid.

Idag verkar vädret bli mycket bättre än igår så det blir att sitta i solen, får väl packa en picknick och sätta mig i parken med lillan så hon får leka av sig ;)

Nu kaffe så man vaknar till liv
Ha en bra dag alla sköna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar