torsdag 12 december 2013

Go morgon Fredag!

Ja då är det Fredagen den 13:e och Lucia ...
Det här med att fredagen den 13:e ska betyda otursdag har jag aldrig förstått mig på , vem är det som säger att det egentligen är en otursdag?
Det finns folk som har tur på just nr 13 :)

Jaja....
Vet inte om det blir nån träning idag, känner mig lite torr i halsen, lika så min stora flicka ;(
Ska avvakta lite o se om det går över...
Håller tummarna på att inte förkylningarna kommer på besök, inte nu innan jul...
Dessutom har jag redan vart förkyld två gånger på två månader...
Första gången var ju en självklarhet med tanke på vädret .. o jag brukar bli det på hösten.
Andra gången blev jag det när vi bodde på det skyddade boendet och där var ju många förkylda, många utomstående bakterier som vi inte var vana vid...
Lillan har klarat sig bra iaf.. tur det :)

Jag fick ju oxå prata igår med tanke på att jag hade sån ångest pga denna pissiga vecka..
Fattar inte varför jag är så dum och utsätter mig för vissa saker när jag vet att saker och ting inte kommer bli bättre ;(  Men det är väl så när man är för naiv ??
Kan man inte inse att man har fel och brister, att man kan göra/säga fel saker så kan man inte förändra sitt beteende.
Jag vet mina fel och brister och jag jobbar på att tänka annorlunda så att det sker en förändring men det är inte lätt alla gånger men jag försöker iaf...
Tänk om andra kunde tänka likadant och ta tag i sina problem utan att kasta över dom på mig...
Och anklaga mig för allt som går fel, sägs fel...
Nu äntligen har jag fått en tid till psykologen, känner mig dock lite besviken för att jag inte fick en tid nu i December men funderar på att ringa honom för att berätta lite vad som har hänt och hur jag mår..
Jag mår relativt bra, försöker tänka positivt, känner lite lyckorus men de negativa tankarna finns fortfarande där el rättare sagt dom kom tillbaka i onsdags när jag fick höra det jag fick höra :(
Jag är så glad att jag har lärt känna såna underbara folk .... som säger rätt saker och verkligen stöttar en, att en styrkekram och ett hjärta kan göra ens dag på det sättet som det gör min dag..
Nu pratar jag om Fb :)
Jag har inga vänner, jag har bekanta.. jag håller på att lära känna nya folk men det är inte lätt att träffa de och ta en fika när man är ensamstående mamma... så det är internet som gäller just nu..
Vet dock att det finns många skumma  personer, det är tur att man har läst på varningssignalerna och att man försöker välja med omsorg....
Och de folk som inte typ pratar som mig eller börjar prata sex dom försvinner fort som fan från listan ..


Om man ska kicka igång dagen kanske...
Ha en underbar dag alla skönheter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar