tisdag 22 maj 2012

En snabbis

Lillan hostar jätte mycket o har mycket slem i luftrören, även feber och ont i halsen så naturligtvis åkte vi upp till akuten med henne och allt såg bra ut. Syresättningen låg på 100 och pulsen på 135 så jag antar att det oxå var bra?
Sköterskan sa det att vi skulle åka till jouren iställe för det var inte aktuellt för inläggning av lillan, det köper jag men jag som mamma och alla dessa turer upp till jouren när hon hade lunginflammation har fått mig att tveka på deras läkare.
Hon har hosta till och från så jag är orolig för att hon är sjuk i luftrören men ingen lyssnar på mig, det var samma sak förra gången då hon blev inlagd, till slut.
Sist vi var på jouren så sa läkarn att hon bara ville ha uppmärksamhet.. men hallå hon får ju inget annat.
Dom enda gångerna hon inte får uppmärksamhet är när hon sover annars är jag konstant med henne.
Ytterligare en gång som jag bara vill spy på läkarna.
Och boka tid till hennes läkare är omöjligt för det kan man inte göra, va e detta för samhälle?
Är det inte meningen att de ska hjälpa de sjuka?
Ta en på allvar??
Blir så trött på skiten, kanske ska bli läkare själv så att man slipper åka upp till sjukhuset?

Nu blir det snart mat, är jätte hungrig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar