måndag 28 maj 2012

Tja

Jaha då har man fått en ny tid till familjerätten, nästa vecka.. Till o från i 10 år har vi gått på samarbetssamtal men det blir alltid fel... tycker inte att de lyssnar på mig utan tar bara pappans parti :( Jag lider med barnen.. de har verkligen hamnat emellan, själv har jag försökt undvika det och inte pratat om honom men när han säger saker till barnen som inte är sant så måste jag försvara mig.. Något som jag aldrig kommer acceptera är att han säger till barnen att jag inte älskar de eller vill vara med de för det kan han inte säga.. Han fattar inte att han förstör min relation med barnen och till deras lärare har han sagt att jag inte vill träffa de. Men i själva verket ligger det till så här att jag säger till honom att jag vill att barnen ska komma hem men han säger att de inte får de förrens jag har skrivit på papprerna om enskild vårdnad. Till barnen säger han att de får träffa mig när de vill men att jag inte vill träffa de men det ligger ju inte nån sanning i det alls... Jag saknar mina barn nåt så fruktansvärt mycket och igår när det var mors dag så fick jag inte ens ett samtal eller sms :( Helst av allt vill jag att barnen ska bo hos mig och inte träffa deras far men det funkar inte så... Har försökt få hjälp hur många ggr som helst men det är ingen som tar mig på allvar... Tröttsamt.. Egentligen har jag ingen lust att gå till familjerätten för det kommer bara sluta på ett sätt och varför ska jag utsätta mig för det igen?? Det kommer aldrig bli bra , vårt samarbete kommer aldrig funka för att han är som han är.. Det är tråkigt att behöva säga det men jag kan inte säga så mycket annat. Kan berätta för honom att jag är sjuk men han bara skrattar åt mig och säger elaka saker. Han tror alltid att jag ljuger och snackar så mycket skit om honom inför barnen men grejen e den att jag har inget att säga om honom för jag tycker inte om honom, alls. "så man känner sig själv känner man andra" jaja jag hoppas iaf att det löser sig... någongång o dessutom blir barnen bara äldre.. så de kommer väl fatta deras egna beslut..

1 kommentar:

  1. Du ska inte skriva på för ev!
    Hoppas inte du gjort det, däremot spela in alla trakasserier och mejl sms eller hur ni nu konverserar.
    Sen talar du om för han att han förstör bara för barnen med sitt snack och nåt liknande med att ja som man känner sig själv känner man tydligen andra, så nu vet jag hur du är.
    Vänd allt tillbaka på han, säger han att du inte älskar barnen ja men svara då att jo självklart men gör du det osv.
    Kort enkelt.
    Stå upp för dig och framförallt barnen

    SvaraRadera