tisdag 20 augusti 2013

Stressig morgon!

I morse har det verkligen vart stress.. Stora flickan började skolan och man måste åka spårvagn dit och lilla tjejen skulle till tandläkaren tio minuter innan skolstart.
När jag lämnade av stora tjejen så blev hon ledsen och ville att jag skulle stanna men jag hade ingen möjlighet till det eftersom lillan skulle till tandläkaren, (var tvungen att ta vagnen tillbaka) tur att det kom en skolvärdinna som tog hand om henne. Jag lämnade henne med kraftigt dåligt samvete ;(
Får gottgöra det sen när hon har kommit hem......
Jag förstår henne också , helt ny skola men jag såg att det fanns andra barn som hon känner där och jag vet att vissa av hennes gamla klasskamrater går där med, så helt ensam är hon inte...
Puh!!


Det gick inte så bra hos tandläkaren denna gången, hon ville inte gapa. Anledningen till att vi ska dit är för att hon ska slappna av och lära sig att det inte är så hemskt att gå dit..
Hon har tandläkarskräck till en liten del...

Själv känner jag mig inte lika ledsen idag.. Fick en kommentar på bloggen igår där det står att det tar ungefär ett år att sörja efter en separation.. det var lång tid tycker jag!
Men det är säkert värt tiden och eftersom jag fick veta detta så känner jag mig mer motiverad till att inte låta det ta så lång tid... För det har jag inte tid med.
Men å andra sidan måste man låta tiden ha sin gång!!!
För att inte återgå till sörjandet.

Lite lagom besviken på leveranstiden på mina saker som jag har beställt... Det har gått en vecka idag o fick ett meddelande i onsdags att mitt paket är på väg till mig..
Men var har det tagit vägen då??

Ha en underbar dag i solen ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar