fredag 9 augusti 2013

Tänkte jag skull berätta

Nu när jag går hos psykolog och läkare så har jag fått veta varför jag är som jag är..
Jag har fått diagnoserna GAD = generaliserat ångestsyndrom, fobisk personlighetstörning och det innebär att jag har social fobi, panikångestattacker och nedstämdhet. (nedstämdheten har försvunnit sen jag fick veta varför jag är som jag är)
Det är inte lätt att leva med detta men nu vet jag i a f varför och jag arbetar med det. Och som sagt har jag kommit en lång bit på vägen men det är för att jag är så motiverad till att bli "frisk"
Anledningen till att jag har allt detta är för att jag levt i ett misshandlat förhållande, där personen ifråga verkligen gjorde mig illa... Kan säga som så här att jag är glad att jag lever idag... :)
Och när jag var utsatt var det från 1997 fram till 2003 så det har gått många år innan jag blev dålig.
Därför vill jag att tjejer/kvinnor läser varningssignalerna innan det är försent ...
De hittar ni här:             
http://www.varningstecken.n.nu/



Känner ni igen nåt av det så lämna personen ifråga på en gång.. Så ni inte faller offer för en sån man.
Nu vet jag att det finns även tjejer/kvinnor som är likadana, det är inte bara män så de kan oxå läsa detta :)

När jag lämnade så trodde jag aldrig att det skulle bli såna konsekvenser, hade aldrig hört talas om detta innan, trodde att allt var över när man väl hade lämnat men så är det inte, det kan ta flera år innan kroppen och psyket reagerar.
Frågade ju läkaren igår och hon sa att vissa får konsekvenser medan andra inte får det...
Det är kroppens sätt att reagera på nåt som inte har vart normalt och så började hon förklara om folk som har vart med om krig eller annat övergrepp...
De flesta som har vart utsatta får konsekvenser och jag önskade att jag inte var en av dom.
För det har förstört så mycket i mitt liv.
Nu är det bara positivt tänkande som gäller och det har funkat hittills.
Saker och ting tar tid men när jag väl har hittat motivationen mm så vill jag att allt ska ske på en gång..
Det funkar inte så men jag vet att det kommer bli bra, bättre än innan.

Nu blir det tvättstugan .. hej svejs :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar