söndag 13 januari 2013

Söndag kväll

Dagen har inte vart bra alls idag ;(
Pga den förbannade ångesten men måste ändå säga att jag är lite stolt över mig själv..
Det finns ju vissa saker man ska försöka tänka på när man känner att den hemska saken är på väg, att man inte kommer att dö... bl a
A och O är att tänka på andningen...
Jag blir ju fruktansvärd nedstämd efteråt och jätte ledsen, måste gråta ... Det blir för mig att gråta ut det onda..
Låter skit skumt men det är så jag känner... 

Idag är en sån dag då jag har känt att allt är hopplöst, känner mig inte som en människa utan .. jag vet inte vad...
Men jag har fått tänka på lite annat oxå...
Man säger ju att livet blir vad man gör det till eller hur??
Då är det dax att jag gör nåt som jag vill...
Ska sätta upp delmål och belöna mig själv efter varje gång jag har lyckats.

Har ju inte tränat sen innan jul eftersom vi åkte bort och sen blev jag sjuk, dunderförkyld. Har inte vart sjuk på länge nu och egentligen skulle jag ha börjat tränat i måndags så jag ligger efter en vecka. Har dock inte velat träna eftersom hostan inte har försvunnit riktigt,  men ska köra igång med promenader imorgon, på bandet. 
Och börja tänka på kosten. Så idag har jag ätit massor för imorgon börjar mitt nya och bättre liv.
Jag ska börja tänka på mig själv för en gång skull, ska göra allt för att jag ska må bra och lyckas med allt jag vill, som att ta körkort.
Ska börja att ta promenader upp till torget, ta spårvagnen en hållplats, börja vistas bland folk. När jag är ensam eller med min dotter.
Men inte allt för långt bort bara.. 

Känner att jag måste göra nåt åt mig själv och mitt liv... Det kan inte fortsätta så här och om jag lyckas med detta och det får mig att må bra kanske det blir annorlunda med barnen med, jag kanske får sånt bra självförtroende och självkänsla att känner att jag inte blir påverkad av situationen som råder från mitt förflutna..?? 

Önska mig lycka till :)



ps jag är en sån person som inte brukar ge upp .... om det inte känns allt för hopplöst och meningslöst då vill säga...




Ha en underbar kväll alla sköna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar