torsdag 28 februari 2013

Ännu en dag...

.... går mot sitt slut... skönt.. då är snart dessa vardagar över :)
Lillan kom till mig i morse och sa att hon ville vara med pappa på jobb men det ville inte jag men vad gör man inte för sitt barn??
Så det var bara att göra sig i ordning och bli upp plockad :)
När jag satt där i min lilla trygghet så började jag undra massa saker om psykisk ohälsa och social fobi.
Det är ju som det är känt att jag lider av detta.
Alla dessa folk som jag observerar när vi är ute, tittar på deras kroppsspråk och ansiktsuttryck mm så kom tankarna..
När man ser alla dessa folk så undrar jag finns det ingen annan som har samma problem som jag har??
Ändå vet jag att det är inget man ser på utsidan...
Att jag observerar de och inte ser nåt så betyder inte det att det inte finns... Jag är väl medveten om detta men ändå så undrar jag... Kanske letar efter tecken???
Kanske något så jag får veta att det finns folk som lider av detta men ändå åker till stan ....
Å andra sidan vet jag att det finns folk som lider men ändå åker in till stan men tar de medicin då??
Eller har de arbetat med sig själva så mycket att de klarar det??? Eller exposar de sig, tränar på att vara inne i stan??? Vad händer om de blir dåliga då???
Som idag skulle vi handla våra skal till lurarna och lite annat smått och gott, när min man sa till mig att vi skulle till nordstan så sa jag till honom .... jag är inte upplagd för att gå inne i stan!! Jag känner mig inte redo så jag slapp det :)
Men eftersom jag går igenom en fas just nu så har jag ingen lust att utsätta mig mer än vad jag behöver men samtidigt så vet jag att jag måste göra det.. Men hur ska jag samla mod till mig att göra detta när rädslan tar över??? Och alla tankar om att jag ska bli "sjuk" när jag är i affären.
Nu ska vi ut och äta till helgen och vi ska åka spårvagn och det är inte min stora passion men eftersom ingen vill köra så måste jag åka.. och jag skruvar mig lite för det....
Men jag får tänka positivt.. det är träning för mig :)

Jaja nu är det kväll och i morgon är det fredag och det innebär en dejt med psykologen :) det ska bli skönt att få prata av sig och börja arbeta med sig själv!!!
Har som sagt kommit in en hemsk fas som gör att jag blir väldigt nedstämd och känner mig hopplös och det är inte alls kul när detta inträffar....
En stor förändring är på g .... Tänk positivt :)

God natt ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar