onsdag 13 mars 2013

Blir så arg....

När jag läste Metro idag så blev jag så arg så håret reste på mig....
Har ju läst om det här med näthat och nätmobbning, även om den här 13 åriga flickan som tog sitt liv i Kumla... Va fan... Hon hade hela livet framför sig.. Man blir så ledsen när man läser om detta...
Var är alla vuxna??? Skolan hade ju fått veta vad som pågick, varför tog dom det inte på allvar?

http://www.metro.se/nyheter/mobbning-kan-ligga-bakom-sjalvmord/Hdzmcl!3vkxt8mr6dKhtStE@NNVA/

http://www.metro.se/nyheter/sa-vanligt-ar-natmobbning/EVHllr!eXg0aokr6gbg/

Något som jag har lärt mig när det gäller barn, de pratar aldrig, de berättar aldrig hur de egentligen mår eftersom de har den pressen på sig att de alltid ska må bra och vara bäst.... Den listan kan göras lång...
Därför måste man kunna läsa mellan raderna, till en viss del....
Man måste vara lyhört, man måste se till deras beteende också... Oftast kan man se på ett barn när allt inte står rätt till...
Och de nya lekarna som finns nu, både på skola o förskola...
Den leken på skolan heter bögnånting och går ut på att sudda i handen tills det blir sår och sen ska de hälla sprit på och man får inte gråta...
Och de vuxna tycker inte att det är allvarligt????
Förskolan: Polis och tjyv... De drar ett snöre runt halsen... Och fröknarna var inte ens i närheten??
Seriöst!!!
Man vågar ju inte släppa iväg barnen varken till förskola eller skola.. Inte ens låta de sitta vid datorn pga allt som händer....


Och naturligtvis tänker jag på mina egna barn.. som är själva... Och socialen som inte gör nåt för de tycker inte att det finns nåt att oroa sig för...
Men jag ska göra nåt.. säger inte vad än .... ska bara samla krafter och mod först :D


Nu blir det tunnelbanan på kanal 5 och sen efterlyst på tv 3...

Ha en skön kväll alla <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar