lördag 30 mars 2013

Påskafton

Alla håller på att stöka och böka under påsken men inte vi... Vi har inte ens ätit påskmat :)
Vi har ätit annat gott... Igår åt vi pesto kyckling och idag har vi ätit baconinlindad fläsk file med bakpotatis.. Mums va gott det va :)
Barnen fick leta påskägg igår redan....
De stora barnen kom igår och allt har vart väldigt bra... De har så mycket att säga haha
pojken är hos en kompis idag och ska sova där.... Egentligen vill jag ha honom hemma men han träffar inte så många kompisar där han bor idag.. Och jag är så glad för att han har sina gamla kompisar kvar här :)
Han är ju trots allt tonåring nu oxå.. Sitta med mamma och syskon är ju inte så kul, minns ju själv när jag var i hans ålder...
Jag ger de lite mer frihet än där de bor idag.. De har ju insett att det är piss där borta... det finns inga rimliga gränser alls... de trivs inte....
Jag tror mer på att prata och sätta gränser på ett bra sätt istället för att straffa.... Berätta för de att de gör mig besviken när de inte lyssnar.... när de trotsar mig...
Och det funkar... och det har det gjort sen de var små :)

Har ju pratat med de vad de har för möjligheter och att det skulle vara mycket lättare att bo här på heltid... Så vi får väl se vad som händer!!!

Idag har vi vart ute på en lång promenad, flickorna cyklade... Det var en skön påskpromenad i skogen... Härligt väder :)


Min stora flicka pratar redan om vad vi ska göra nästa gång de kommer... men jag tar det med en klackspark... för jag tror inte att de kommer tillbaka .....
men det återstår att se!!!

Nu ska jag jäsa lite på soffan eftersom vi har precis ätit mat .... sen ska de få måla äggen .... bara för att....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar