måndag 29 oktober 2012

God morgon Måndag!

Då går vi in i en ny vecka med nya möjligheter :) Måste säga det att det här med att man har ställt om klockan, va seg dagen var igår och natten ska vi inte ens prata om. Vaknade flera gånger inatt för att kolla klockan och jag tyckte inte att den gick framåt.. Hoppas att dagen går fortare idag.. Längtar så till julafton nu. Men först ska jag fylla år, bli en gammal tant. Lillan har kommit in värsta trotsåldern, skit jobbigt. Allt ska ske på en gång och gör det inte det så blir hon jätte arg och trotsig. Envis och bestämd är hon med så det krävs att man är bestämd själv. Och ibland är det jätte jobbigt att vara det när hon blir som hon blir. Men är man inte bestämd redan nu så får man ta konsekvenserna när hon blir äldre och då kanske det blir ännu jobbigare? Är stolt över hennes pappa... Han börjar bli bestämd nu med och det är härligt att se. Han har alltid haft det i hans försvar att det är hans lilla prinsessa och hans enda barn därför har han alltid vart för snäll men tror nog att han börjar inse att det inte funkar längre. Eller va tror ni? Vet oxå det att om man är bestämd mot sina barn så vet dom/känner dom att man älskar dom om man inte skulle bry sig/vara bestämd mot dom och låta dom göra vad dom vill så bryr man sig inte. Jag tror att de skulle känna så. När jag skriver detta så tänker jag på mina stora barn. Så mycket som jag har gjort för de och de bryr sig bara om vad deras pappa vräker ur sig för skitsnack men tror att de vet innerst inne att det inte finns nån sanning i det han säger. Allt har sin tid... Jag tror att allt kommer lösa sig så småningom. De kommer inse... Ha en underbar dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar