fredag 9 november 2012

ANG SJÄLVMORD here it comes

Det var december 2007... en kväll när vi hade folk hemma.. jag hade druckit massa alkohol för att dränka mina sorger... o mitt psyke tog över mig.. Kommer inte ihåg exakt vad som hände eller varför.. Men jag stoppade i mig över 20-30 panodil, hängde över handfatet i badrummet.. Det blev bättre.. Gick och la mig för att sova... Gjorde mina vanliga saker dagen efter.. drack mitt kaffe och tog min cigg.. blev fruktansvärd illamående och gick på toa.. spydde blod.. Sambon sa till mig att jag hade blivit blodförgiftad.. för jag hade ett stort jävla blåmärke från kniven, spetsen hade fastnat i armen..(men den fanns inte kvar) jag ringde mamma och hon sa till mig att åka till akuten... Det gjorde jag .. till Psyk.. men de sa att jag inte hade blivit blodförgiftad.. fick träffa en läkare, efter flera timmar och press så berättade jag vad jag hade gjort så det blev ett besök till akuten med en massa blodprov.. Jag hade blivit LEVER förgiftad.. Fick medicin.. men rätt som det var, efter typ 5 min .. rätt in i blodet så blev jag ännu sämre.. jag tålde inte medicinen...Blev anfådd, panikångest, rödare än ett stoppljus i ansiktet... Läkaren ringde till min sambo.. som inte svara.. Tacka Gud för att min bror vad där.. Läkaren trodde att jag skulle dö!! Då är det illa... Men med tiden och att de sänkte droppen blev det bättre... blev inlagd.. de tog leverprover var sjätte timma.. de hittade inte alltid mina blodådrar... Så jag hade fullt av blåmärken ... jävla vampyren... Jag åkte in på söndagen på torsdagen veckan efter fick jag åka hem för då hade mina levervärden gått ner... :) bästa nyheten på länge.. och jag blev mindre rädd.. Jag fick höra att jag hade tur.. det fanns yngre flickor än mig som fick "byta" ut sin lever... som även har förlorat sitt liv pga samma sak som jag gjorde.. Idag är jag glad för att jag hade sån tur ... men ändå har jag sån dödslängtan.. Men skulle inte göra om det.. skulle aldrig göra nåt som jag vet skulle ta mitt liv.. Nu har jag inte tagit lever prover för mina senaste ... har vart utan anmärkning så mitt liv är som allas andras.. men när jag går till doktorn oavsett varför så är det det första de säger... hur är det med alkoholen och tabletter?? Nja jag har lärt mig.. blanda aldrig.. Nu ska vi ta dina lever värden!! Jag bara .. NÄÄÄÄ .. men man måste.. det spelar ingen roll varför man kommer till doktorn.. de har mina journaler... Lite jobbigt att 5 års erfarenheter ska skugga en.. men det är för min framtid... mina barns framtid.. Detta är sanningen.. idag om någon i min närhet.. har ont oavsett var... tar en panodil eller alvedon när de har druckit alkohol jag blir tokig.. JAG SÄGER TILL ALLA.. OAVSETT TA ALDRIG TABLETTER TILLSAMMANS MED ALKOHOL.. DET KAN SABBA DITT LIV TOM DU KAN FÖRLORA TILL LIV... Jag pratar om egen erfarenhet... Nu har sanningen kommit fram .. har velat berätta detta länge men skäms för mycket.. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar