fredag 16 november 2012

Det finns vissa saker...

Som man aldrig glömmer och eftersom man har vart utsatt för grov misshandel, kränkningar, nedvärderingar och hot.. Nu känner jag för att berätta några saker, det har gått många år sen detta hände... (jag har levt i två misshandlande förhållanden...) Det var i April 2000.... Det var bråk... jag låg i soffan o det var en blåaktig hörnsoffa med blommor på :) han satt över mig med händerna runt min hals o tryckte... det började svartna för mina ögon... Jag bad honom sluta flera gånger men han tryckte bara hårdare men till slut så släppte han o sa varför jag fick leva... Jag hade stora blåmärken på halsen och hade tappat rösten.. han sa att jag skulle åka till sjukan men då visste jag vad som skulle hända, han skulle åka dit för mordförsök. Så jag struntade i det.. jag vågade inte.. 30 November... kommer inte ihåg vilken år.. tror det va 2004... det var en kväll som han var riktigt psyko... ena minuten var han glad andra minuten ledsen och satt o grät.. tredje minuten var han alldeles svart i ögonen o slog på mig som fan... men bara i huvudet o magen.. (en äkta misshandlare vet vart man ska slå för att inte få blåmärken, inga blåmärken = inga bevis) han hade tagit mina nycklar och telefon o låst dörren så jag kunde inte smita... Klockan tre på natten så var jag inne i badrummet o så kom han efter mig med kniv o satte den mot halsen o sa att han skulle fylla badkaret med mitt blod... Det var nåt som kom i vägen... Till slut somnade han.. o dum som jag var försökte jag ta luren så att jag kunde ringa till polisen o mamma men det skulle jag inte ha försökt med .. för allt börjades om :( Dagen efter tvingade han in mig i bilen för vi hade ett möte.. men först tog han vägen hem för att hämta lite papper och en stor kniv.. han tvingade mig till att känna på kniven o efter många nej så gjorde jag det för han sa att han skulle sätta den i halsen.. På mötet fick min kontakt person komma o hämta mig... jag berättade för dessa vad han hade gjort o de höll honom kvar tills jag var borta... Vi gick till polisen o jag berättade vad som hade hänt.. han fick besöksförbud i 3 månader.. Sen när det hade gått ut ville jag ha det förlängt med då tyckte de att det inte fanns nån mening med det... Just det.. polisen ringde till honom o sa att de skulle plocka in honom o att de skulle gå igenom hans bil eftersom han fortfarande hade min kökskniv.. men den var ju borta eftersom de ringde till honom innan.. Om nåt skulle hända mig idag... så faller jag offer för att polisen o andra myndigheter inte har tagit mig på allvar... Detta är bara två av alla gånger... Så var noga med att lära känna personen innan ni släpper in han/hon i ert liv.. o ha ögonen öppna.. var på er vakt så att ni slipper bli utsatta för samma sak.. minsta lilla tecken på svartsjuka, aggressivitet lämna personen.. bli inte offer för deras charm.... tack för mig

1 kommentar:

  1. Så jävla lack detta är inte okej nånstans!
    Är han pappan till barnen!
    Prata med kvinnojourer sker det igen ha papper och adress till kvinnojour runt om i närliggande städer.
    Jag har en sminkväska med bindor jag jämt bär med mig, i den finns även en liten mobil med laddare, antalet tusenlappar samt lapp med telnr och adress till kvinnojourer till 7 närliggande städer.
    Ja vi lever skyddat men jag tänker fan inte stå där handlförlamad om han skulle finna oss igen.
    Pengarna har jag sparat ihop under långtid går till tågbiljetter osv om det måste gå snabbt, den sminkväskan är jämt med mig, litet tips.

    Du skulle du vilja lägga in arkiv i sidan blir lite lättare att se var jag ska börja nästa gång då nu när jag läser in mig

    SvaraRadera