söndag 25 november 2012

Söndag

Då har den trista söndagen kommit :(
Idag åker mina stora barn hem.. sorgligt men tror faktiskt att de kommer tillbaka, det lät så på pojken igår i alla fall.
Han trivs bra här, har sina kompisar kvar som han umgås med .. han har en annan fritid här! 
Han umgås inte med några efter skolan utan sitter merparten hemma och spelar och kollar på tv.
Jag vet att det är jätte viktigt för barn att de har socialt umgänge, att den finns aktiviteter. 
När han bodde här va han alltid med sina vänner, han spelade fotboll i ett lag, vi åkte med och kollade på matchen mm. 
Visst sätter jag gränser men jag är inte lika sträng som andra .. jag tror inte på sånt utan mer på att man har en öppen dialog med barnen och sätter gränser på ett vänligt och bestämt sätt. 
Flickan har många vänner där borta, här har hon oxå kvar sina vänner men eftersom vi inte träffas så ofta så ville hon vara med mig :) o det uppskattar jag..

Nu får vi se vad som händer.. jag hoppas att de kommer tillbaka snart men det har mycket med deras far att göra.. han kan bli sur är deras standar svar och det får min mage att vara i uppror.. :(

kram kram ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar