onsdag 21 november 2012

Onda aningar

Nu kommer mina onda aningar, samma visa varenda gång man har med honom att göra...
Tror att han laddar för en ursäkt för att jag INTE ska få träffa barnen i helgen. 
Skickade ett sms för ett bra tag sen och jag har inte fått nåt svar, likaså min stora flicka har inte heller fått nåt svar ... 
Har fått jätte ont i magen. Jag tror att han kommer neka mig. Bara för att jag inte har skrivit på papper. 
Jag läste att har man gemensam vårdnad får inte den andra föräldern hålla barnen borta från den dom inte bor hos. Isf är det domstolen som ska fatta det beslutet ev socialen.
Men han tror tydligen att han är lagen själv. 
Väntar hela tiden på att få ett svar men tror inte att jag kommer  att få det .. isf är det inte första gången. 

uppdatering kommer vid senare tillfälle.. OM jag inte bryter ihop först vill säga... 
 

2 kommentarer:

  1. Det gör ont som mamma att läsa att du inte får träffa dina barn som du vill. Ingenting mot hur det måste kännas för dig.
    Du har mycket rättigheter med gemensam vårdnad.
    INGET papper får ex skrivas på rörande barnen utan ditt godkännande, ingen flytt, byta av skola etc.
    Håller tummarna att du får rätten på din sida.

    Kram ❤

    SvaraRadera
  2. Håller med linda ovan, har ni gv så är du fortfarande vårdnadshavare och han får inte köra över dig.
    Bor barnen hos han har han dessutom stort ansvar att informera dig om läget.
    Vad är det för papper du inte skriver på?
    har ni papper på hur ug ska se ut?
    Håll dig till det isåfall och lämnar han inte Kidsen så meddela soc direkt och kräv att det skrivs in direkt meddela din advokat och för anteckningar varför de inte kom enl han.
    Uteblir de ofta så rör det sig om umgängessabotage och det är allvarligt och kan indirekt ge dig ev, prata med ditt ombud den ska informera dig om detta!
    Finns en chans att han kan läsa här så han vet vad du skriver eller är du helt anonym tänkte så du inte skriver nåt så du kan få det mot dig eller han kan få tips inför kommande förhandlingar?

    SvaraRadera