onsdag 7 november 2012

Psykisk misshandel

Vad är psykisk misshandel och hur långt kan man gå innan de tar en på allvar? Vad får man säga innan det blir psykisk misshandel? Jag som är utsatt ifrågasätter detta väldigt ofta! Nu tänker jag ta upp saker som jag får höra från en person!!! Att de skulle ha det mycket bättre om jag vore död, att jag är en börda, att jag inte förtjänar vissa personer i mitt liv, att jag inte förtjänar att ha den rollen jag har. Att det inte finns någon som tycker om mig, att jag är en väldigt dålig person. Är inte det psykisk misshandel? OM det är det varför tar mig ingen på allvar? Det är ju inte så att de kan säga att ord står mot ord med tanke på att jag har det på sms. Och personen säger det inte bara till mig, utan till många andra. Och det är ju oxå förtal, eller?? Ska jag behöva ta livet av mig innan de tar mig på allvar, att de ska förstå hur dåligt personen får mig att må? Och hur dåligt personen han får andra att må? Jag anser att det inte bara är mig som han utsätter för psykisk misshandel.. Blir så förbannat trött på dessa folk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar