fredag 30 november 2012

Social fobi o lite annat

Det blev ett kort träningspass igår, 16 min. Bättre än inget iaf.!!!
Eftersom vi skulle åka o hämta barnen direkt efter min mans jobb så åkte vi med honom i lastbilen. 
Och ang social fobi. Att sitta i lastbilen funkar jätte bra, det är lite träning i det hela..  Jag ser folk o de ser mig men jag sitter instängd med låst dörr.  Att följa med att handla lunch eller handla annat, att bara gå ur lastbilen, det gör jag inte. Får panik då. 
En gång när jag skulle ta ut pengar så fick jag sån panik att jag glömde koden. Började skaka fick hjärtklappningar och blev yr. Det var jobbigt.  Så nu hoppar jag inte ut ur lastbilen. 
Men att bara sitta i lastbilen och kanske känna att denna gången ska jag följa med så blir det träning ...
Det är just det oxå när man lider av detta, man måste göra det man är rädd för.. Men man drar sig undan eftersom man är rädd för att man blir dålig.

Vi var och hämtade barnen igår och vi hade en överraskning. Vi skulle inte åka hem. :)
Sa ingenting till dom och då blev de lite sura.
Men vi åkte för långt, vi tog inte den avfarten som vi skulle men det löste sig. När vi var mitt uppe i "omvägen" så var jag ju tvungen att ringa mamma och då fattade pojken vart vi skulle och då blev de på bättre humör :)
Jag anser att de måste även träffa min familj, det är jätte viktigt för dom att de har kontakt med alla i la familia :)
Pojken har ju blivit så stor och han lider ju av samma som mig, får lite lätt panik när det är trångt så vi fick ju byta plats, han fick sitta fram. 
Sen började min stora flicka klaga på att det var trångt för hennes ben och det förstår jag eftersom min man har sätet ganska långt bak, då fick jag byta plats med henne :)
Alla var nöjda.. Förutom jag men vad gör man inte för sina barn?
De var glada för att få träffa sin mormor och idag så kommer det vara full rulle.. 
Massa julbak.. mums
Pojken skrattade mycket och min stora tjej höll sig gärna utanför.. Hon är lite som mig, om det blir för mycket så håller jag mig undan. Det är viktigt att man har den möjligheten!!

Nu vaknade min älskade mor.. så nu har jag inte tid att skriva mer... 
Uppdaterar senare....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar