onsdag 21 november 2012

Onsdag

God morgon!
Då har man börjat dagen med kaffe o frukost :) Snart är det dax för träningen men först ska låta frukosten sjunka in.... 
Jag har så mycket att göra, skrev ut en hel grundbok igår som jag ska läsa igenom och stryka under det som är viktigt.
Under alla dessa år som jag har levt så här har jag fått mig en erfarenhet nästan som en utbildning.
Om jag kanske skulle komplettera all erfarenhet, all fakta med en distans utbildning så skulle jag kunna hjälpa andra som sitter i samma sits.
För två års sen hade jag kontakt med en tant och hon sa det "om jag får fler tjejer/mammor som är lika utsatt som dig och dina barn o inte har fått den hjälp som ni behöver så kanske vi kan vara med i Debatt eller Kalla fakta" 
Men det var inget som jag ville då eftersom jag inte ville skylta med mitt liv...
Nu har jag däremot kommit på andra tankar. 
Om de inte hjälper mig nu så kommer jag skriva en insändare. För tänk på allt som står i tidningarna!!
Alla dessa myndigheter som inte hjälper trots att lagen säger att de ska göra det. Jag anser att de bara snackar skit.
Kollade på Kalla fakta om dessa två unga flickor i Töremoda.. Jag förstår att de gjorde som de gjorde men nåt som jag inte förstår är att de inte trodde på flickorna utan bara på pappan, det är ungefär samma sits som jag sitter i.
Skillnaden är också att flickorna ville ha hjälp, de vågade trots allt som de gick igenom. De trodde att de skulle få hjälp och jag hoppas verkligen att det har ordnat sig för dessa två unga flickor. 
Personligen blev jag vansinnig när jag såg detta. 
Just det .... De vågade.. i min situation så är det annorlunda.. 
Blir så trött på allt som händer.. och fler och fler kvinnor/mammor blir mördade för att de inte blir trodda :(
Det som hände på Östermalm i Stockholm då.. Seriöst!! Va är det för värld vi lever i???

Ska man döda sitt/sina barn och sig själv bara för att det uppstår en situation??
Nä ... nåt måste hända nu alltså..

Uppdaterar senare kramen

1 kommentar:

  1. Så bra skrivet!
    Det man kan göra är att bilda nätverk och jobba aktivt, jag är med men vill inte stå inför kamera då vi lever skyddat nu

    SvaraRadera