torsdag 15 november 2012

Mycket på en gång....

Men först... Blev nog mer påverkad av situationen mer än jag trodde igår.. När vi kom hem så var jag as trött o bara ville sova men det gick ju inte.. Och imorse hade jag ångest som fan men det botade jag med ett långt träningspass, trodde inte det skulle funka men ack va jag bedrog mig :) SOCIALA MYNDIGHETER! Är det inte så att socialen ska ta en på allvar när man ringer och pratar med de? Om man som förälder ringer och förklarar hur det ligger till, ännu en gång o man får samma svar som sist, tar de verkligen sitt jobb på allvar då? Skulle det va jag som var socialutredare skulle jag ta det samtalet på största allvar oavsett vad som blev sagt... En utredning kanske inte behövs men man kan åtminstone prata med båda föräldrarna eller hur?? Och inte bara gå på vad den ena föräldern säger!!! Pratade med två stycken idag.. Den ena uppmanade mig att göra en oros anmälan för uppenbarligen så är det inte bra där den andra säger att jag ska be skolorna göra en anmälan och att jag kan åka o hämta barnen eftersom vi har gemensam vårdnad.. Han kan inte anmäla mig för någonting men va fan är det för jävla uppmaning? Och så säger hon att jag ska se som en utmaning.. SERIÖST!!! Den sa det nog för att jag sa som det va, att jag inte litar på dom att jag känner mig lurad av dom o att jag vet att de inte gör nån utredning... Den personen kanske har rätt i det den säger?? Men hur skulle den reagera om barnen va borta?? Naturligtvis skulle jag säga till efteråt men hur skulle den inte reagera?? Han skulle bli rent ut sagt vansinnig!! Jag får se vad jag gör.. Men att åka o hämta barnen det vågar jag inte... Men en oros anmälan? Kanske Ska tänka lite.... Och diskutera saken!! uppdatering sker sen igen :)

1 kommentar:

  1. Kommer en oroa anmälan in måste det ta den på allvar!
    Kan du be skolan göra en är det toppen, de väger tungt eller om du kan få andra som observerar nåt att orosanm så det inte bara kommer från dig är det bra!
    En del är på helt fel plats formmässigt är du inte nöjd ring chefen du behöver inte klaga bara fråga om det är normalt bemötande från deras personal!
    Går allt rätt till hade jag oxå frågat, man kan fråga och undra bara helt välplanerat oskyldigt :-)
    Sen om du upplever att det fortsätter hur kan du göra då tycker chefen

    SvaraRadera