söndag 9 december 2012

Det snöar igen

Jag tycker det är så fint när det snöar ute... Med alla jul saker i fönstret :)
Verkligen älskar snön.. men önskade dock att det inte började snöa förrän på julaftons morgon.
Gud va jag längtar till julafton, det är nåt speciellt med den dagen, familjen samlad och god mat...
Tur att det inte är många dagar kvar nu.
Hyfsad bra dag idag... Känner mig lite nedstämd dock men det va skönt att komma ut en stund förut.
Ibland önskar jag att man kunde trycka på en knapp så man kunde sluta tänka.. Jag har ju inte tid att bara reflektera över saker och ting för jag har ju alltid folk runt omkring mig.. Eller folk och folk, min lilla flicka...
Jag har ju inte tid att komma ner i varv för det finns alltid en massa måsten.
Vet vad jag ska önska mig i julklapp... En spa weekend...
Det är ganska jobbigt att inte kunna slappna av förrän man ska sova och oftast kommer ju alla tankar då.. Har ju turen att jag somnar väldigt fort men har ju en förmåga att vakna efter några timmar för att inte kunna somna om....
Så jag känner mig inte utvilad när jag vaknar men känner mig pigg... Skumt!!
Förra veckan tränade jag bara 2 gånger och det får inte hända nu... Jag måste komma igång med träningen igen som för några veckor sen.. Det händer ju mycket nu så för både kropp och själ behöver jag detta träningspass :)
Har satt upp målet att träna 1timma varje dag... Först 30 min på löpbandet och sen köra lite styrka och sen köra 30 min på bandet igen... Så det blir väl ungefär en och en halv timmas träning varje dag.
Måste ju även känna mig fräsch inför nyår.. ska även köpa mig en klänning, det finns många fina klänningar på bonprix... Dessutom kommer nyår att bli väldigt lugn..
I alla år har vi alltid haft fest men i år vill jag tagga ner.. Känner inte för att vakna upp bakfull med tanke på att jag får ångest och hjärtklappningar oxå...
Anledningen till att jag får ångest är för att jag inte är lika aktiv för lillan... ;(

Idag ska jag äta en go sallad till middag.. från o med nu blir det träning och rätt kost och INGET FUSK fram till jul :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar