onsdag 19 december 2012

Glad gladare gladast

Jag har pratat med min älskade pojk <3
Inte pratat pratat men chattat men det betyder lika mycket.. Han sa att  allt var bra och vad han önskade sig i julklapp.. Tonåringar är inte billiga :)
Det va så kul för när de var här förra gången så sa jag att deras pappa har skämt bort dom då fick jag till svar " mamma, vi får alltid va vill ha av dig" 
Riktigt så är var det inte men inte långt ifrån.. Jag såg alltid till att de fick va de ville ha till en viss gräns.. Jag köpte dock aldrig kläder/skor om de inte var med eftersom de fick välja sina egna kläder och skor.. Det var viktigt för mig eftersom de var dom som skulle gå med det inte jag. Så är det inte idag... 
Kanske ska berätta lite hur jag är som mamma.
Mina barn kommer alltid i första hand. Om de mår bra mår jag bra, bara att få se ett leende på dom får mitt hjärta att bubbla av lycka.. 
Jag är inte en sån mamma som tror på straff... Visst kan jag ge utegångsförbud men jag tror inte riktigt på det utan att det är viktigare att man pratar och förklarar för dom vad som gäller. 
Jag är väldigt bestämd, har rutiner och gränser som jag inte ändrar på. Visst fuskar man ibland, självklart. 
När jag var själv med barnen så hade jag jätte bra kontakt med de.. Jag var inte bara deras mamma utan även en bästa vän.. 
Jag och barnen hade aldrig konflikter, de lyssnade på mig, jag på dom, de var glada, dom hade allt och lite till. 
Jag saknar den tiden.. Men jag vet att de minns.. Jag vet att de vet att jag finns här och gör vad jag kan för de, att jag kämpar för de.. 
Det fick jag höra idag.. <3

Idag har jag och mamma vart på möte.. Det gick inte så bra, tycker jag.. Inte mamma heller ;(
Får inget besked förrän nästa år.. Det låter som att det är jätte lång tid kvar men det är det inte.. 
Men fick sagt allt jag ville ha sagt... Plus lite till... Jag är nöjd med mitt "tal" 
De berättade saker för mig ang TR som jag aldrig har hört förut när det gäller umgänge och avtal. Tänk om jag hade vetat om detta när det fanns ett avtal.. Då skulle det inte vara som det är idag.. 

Just det.. Jag blev ju dålig när jag satt där... trodde jag skulle tuppa av.. som ni vet så lider jag av blodsockerfall och när jag satt där så fick jag det... Usch! 
Ändå åt jag som jag brukar till frukost.. 2 ägg och ett glas nyponsoppa..  Men mamma sa det att det kan oxå bero på att det har vart så mycket nu.. många tankar, sovit dåligt, inte ätit ordentligt varje dag... Men fick köpt mig en energidrink eftersom jag behövde socker, sen dess har jag inte känt nåt.

Förhoppningsvis så kommer jag sova gott inatt... o länge imon.. har inga måsten imorgon förutom att tvätta och träna... städa oxå :)
God natt kram kram
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar