tisdag 4 december 2012

Funderingar kring psykisk ohälsa

När jag tränade förut så kom jag att tänka på psykisk ohälsa...
Varför pratar man inte öppet om det??
Det finns ju väldigt många människor idag som lider av psykisk ohälsa men det verkar som att det är tabu att prata om det, varför??
Är det för att man skäms??
Det behöver man inte göra för det är så vanligt idag.... Jag är en av många som lider men jag pratar öppet om det för jag skäms inte. 
Varför??
Jag är inte stolt över det men vet vad det beror på ... 
Jag är utsatt och har vart det i många år och det får jag ta konsekvenserna för idag, tyvärr.
Idag är det inte fysiskt utan psykiskt ofredande... 
Önskade att jag bara kunde trolla bort det och bli frisk men det funkar inte.. Många samtal för att bearbeta och så länge jag fortfarande är inne i det så är det inte lätt :( 

Nu kom min bror på besök :)

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar