torsdag 20 december 2012

Toppen dag :) trots social fobi

Idag har vi fixat det näst sista innan jul... 
När vi satt i bilen sa min man att vi skulle till stan.. och jag bara.. "Men hallå det är mycket folk, jag är en dålig dag"
Ingen dålig dag i den bemärkelsen men eftersom jag har insett en sak med mig själv och min sociala fobi så ska man inte säga till mig precis innan vart vi ska för då hinner jag få paniken.. Det är bättre att han bara parkerar så jag bara kan hoppa ut för då hinner jag inte tänka eller känna :) men kunde han inte veta eftersom jag aldrig har sagt det till honom.. 
Så han sprang in o gjorde det han skulle göra och när han kom tillbaka sa jag att vi kunde åka till Backaplan i ställe för jag känner mig tryggare, inte lika mycket folk.. Så naturligtvis gjorde vi det.. 
Ingen panik, inga känslor, absolut inga problem alls... Gick till och med in i en affär extra för att utmana ödet lite.. fortfarande ingenting.. ändå var det hyfsat mycket med folk... 
Riktigt stolt över mig själv...  :)
När vi satt i bilen (kl 14) för att göra det sista ärendet fick jag ett meddelande från min älskade pojk... 
"glöm inte utvecklingssamtalet kl 15" 
Va sa jag ?? det vet jag ingenting om... För när jag pratade med hans lärare så skulle han ringa tillbaka till mig ang tiden... 
Men det var bara för mig att åka dit... Och jag måste säga det.. 
Jag är så stolt över min pojk... han är så duktig i skolan.. dock måste han lära sig att göra läxan men han har den förmågan att han behöver inte gör den så eftersom han lär sig ändå.. :)
men å andra sidan så sa jag till honom att han får sätta sig 30 min varje dag bara för att det är viktigt och sen blir det ju rutin men jag har ju ingen koll där borta... han sa då fem minuter.. :)
Sen han började skolan har jag alltid hört att han är en pärla, att om han fortsätter så här så kan han komma långt... Man blir en riktigt stolt mamma... fast jag undrar ju var det kommer ifrån med tanke på att jag är inte smart för fem öre :)men han fick väl det jag inte fick.. hahaha
Ända sen han började skolan har jag sagt till honom om han får bra slut betyg så får han en bra slant för Mvg betygen, och en mindre slant ner till Godkänd... Inte för att muta honom utan för att han ska bli motiverad o även känna att det har vart värt att jobba hårt i skolan..
Jag vet inte om det är bra eller dåligt .. Finns det någon annan som kör samma stil???
Efter utvecklingssamtalet körde vi honom hem :)
Saknaden är nu stor... :)

Flickan min har jag fortfarande inte pratat med ;( så jag ger henne en paus nu.... 
Pojken vet att jag bryr mig om honom det är därför han vänder sig till mig.. Jag tror inte ens den andre vet att jag har kontakt med honom eller skolan ... 

För att summera dagen idag så har den vart på topp, mitt hjärta bubblar nu .... och så ska jag få mat i magen.. så dagen kunde inte bli bättre :)

Kram till er alla godingar <3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar