fredag 7 december 2012

jag vet...

Jag har fått ett nytt mål....
När jag blir "stor" vill jag bli polis, inte någon som är ute på gatorna utan en som tar emot anmälningar i området, Brott i nära relation.
Om jag inte har möjlighet att jobba inom det vill jag jobba med andra utsatta kvinnor och barn, män som oxå är/har varit utsatta..
Jag har en känsla av att jag kan komma med mycket och hjälpa de..
Men först måste jag bearbeta allt som jag har gått igenom och går igenom.
För annars kanske blandar ihop allt men på ett sätt kanske jag har bättre koll.. Det är inte så att jag bara skulle höra den som berättar sin version utan jag skulle vilja höra bådas för sen ta ställning.
Och eftersom jag nu är påläst om psykopater mm så har jag ju ännu mer i bagaget om man säger så..
Måste hitta rätt personer att få hjälp av, måste komma in på nåt sätt någonstans.
På familjerätten skulle jag aldrig vilja jobba, varför vet jag inte men är blir det inte polisen så blir det socialen. När jag är klar med allt det som jag håller på med nu ska jag kolla utbildningar.. inkl polishögskolan men då kanske jag måste ta körkort först hihi
Jag är en målmedveten tjej med många mål.. Men har inte orkat nå upp till dom eftersom jag har ett tufft liv nu.. Jag har alltid prioriterat mina barn och kämpat för de....
Jag är glad att jag har min man i mitt liv som kan vara förstående, inte alltid men ibland.
Ibland blir det för mycket för honom oxå eftersom jag kan vara väldigt intensiv...

Nu ska jag äta... :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar