tisdag 18 december 2012

Tillbaka..

Då har vi gjort några ärenden :) och det gick bra med tanke på min sociala fobi...
Spontan saker brukar gå bra så länge det inte är mycket folk!!!
Planera in en tripp till stan t ex funkar inte för då får jag panik...
Vi har vart uppe på torget, det va längesen jag var där, fick köpt mig min kräm till ansiktet. Eftersom jag har torr hud så är jag kräsen och då får det kosta en del...
På vintern är det som värst...
När vi satt i bilen på väg in till stan trodde vi att det var en olycka eftersom vi såg blåljus men det var bara en polisbil som stod där, de stod lite överallt i stan.
Hörde på radion att det var typ ett upplopp på en skola, att det var nån som hade lagt ut grejer på internet, så att de kom  elever från olika skolor till just den skolan och då var polisen tvungen att vara där...
Lyssnade inte så noga...
Men att det alltid ska vara så mycket skit överallt.. De kan väl skaffa sig ett liv???

Här kommer till länkar om polisens arbete om brott i nära relation. Det verkar som att det blir mer och mer arbete med just det här, att de börjar engagera sig mer och mer i just detta ämne.

https://www.youtube.com/watch?v=bt4_EVLXuZE

http://www.polisen.se/komtilloss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar