torsdag 20 december 2012

Seriöst..

Asså seriöst...
Allt det här skit snacket om att jorden skulle gå under i morgon.. Det va ju inte längesen man hörde om det, att det skulle ske.. Men det hände ju inget så varför skulle det hända nu???
Jag tror inte på det.. Men tänker på alla barn som tror på detta.. Finns säkert vuxna med men inte min bekantskapskrets... :)
Först sa de att den skulle gå under imorgon sen va det ändrat till runt jul...
Jag tror att om jorden skulle gå under skulle det finnas ett tecken... eller rättare sagt flera tecken...
Bara för att deras kalender tar slut innebär inte det att jorden går under...
Men tänk om man skulle tänka så själv.. Min kalender har tagit slut så nu är mitt liv slut... Suck! säger jag bara...

Nu till nåt positivt....
Nu är pojkens julklapp och present avklarad.. eftersom han fyller en vecka efter jul och han önskar sig en dyr present så får man göra vad man kan.. Jag kan inte köpa en julklapp för flera tusen och ge honom en present för samma summa... så därför får det bli så här.. men han klagar ju inte iaf... 
För några år sen önskade han sig ett psp och då kostade det massa pengar och flickan önskade sig ett nintendo ds.. när vi köpte deras julklappar med spel gick det på nästan femtusen spänn för två julklappar och så mycket har jag aldrig betalat för varken julklappar eller presenter för två personer... 
Och jag gör inte om det... Ekonomiskt sett så var det ju inga problem... men jag anser att det inte är normalt... 
Man måste sätta en gräns när man köper julklappar.. när det gäller presenter så kan man lägga lite mer men dock inte flera tusen eftersom det handlar om en gång per år men när julen kommer så är det så många julklappar man ska köpa ...  
Jag har ju inte blivit miljonär än... o lär inte bli det heller... :)

Nä nu blir det sängen... imorgon ska jag..
Checklista:
Träna
städa
sortera tvätt
packa klart
och vänta in min broder.. :)

God natt kram kram
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar