söndag 2 december 2012

God morgon Ångesten!!

Jaha det är en sån dag idag... Ångesten har krypit på mig och jag har bara vart vaken i en timma ;(
Med andra ord ingen bra dag... Suck!!
Jag vet ju varför jag får ångest nu får jag bara hoppas på att jag inte får nån attack för då är det illa.. Det känns som att man ska dö, det blir för mycket på en gång...

http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Angest/

Det händer ju lite i mitt liv just nu.. Barnen har kommit tillbaka, man får höra massa saker som jag inte alls tycker om.
När personen i fråga säger att den skiter i vad jag säger och att om det inte passar kan den dra.
Man säger inte så till ett barn.
Nu samtal till socialen idag och berätta vad som händer. Jag har ju vetat det hela tiden men när pojken säger att den vänder så fort då är det åt helvete fel.
Ska inte socialen ta mammans oro på allvar?? Eller måste skola och andra folk ringa o göra en anmäla oxå?? 
Jag blev uppväxt på exakt samma sätt som mina barn, jag blev oxå utslängd för minsta lilla.. Och fick slag och blev kallad saker.
 Jag hade ett rent helvete när jag var barn. Det var inte lätt för mamma heller, jag tror hon oxå var utsatt ;(
Har ju pratat om min uppväxt x antal gånger och man har ju kommit fram till det att om jag inte skulle ha vart utsatt så kanske mitt liv skulle sett annorlunda ut.. Det är nåt man aldrig får veta nu.
Men det var ju inte bara hemma det gick åt helvete det var ju även skolan.
Det är nåt som jag har pratat med honom om så man kan säga att jag har bearbetat det.
Jag anser att man ska prata om saker och ting även om det tillhör det förflutna för att det är viktigt att den andra får höra vilken skada man har tagit...
Som i mitt fall...
När jag var 24 år fick jag höra från socialen att de borde ha tagit mig ifrån mina föräldrar och det var ju inget kul men tror att jag skulle ha fått ett bättre liv.
Därför ger jag mig inte heller när det gäller mina barn. Jag vill att mina barn ska ha en bättre uppväxt än mig o det har dom inte idag. Tyvärr!! Men jag kämpar.. Det tråkiga är att jag blir dålig om det blir för mycket stress.
Som nu ....

Jag har fått en stark känsla av att jag kommer få ordning på mitt liv... Med allt... Har haft denna känsla i två veckor nu och jag håller på att ta reda på fakta och vad jag har för möjligheter och vad det kommer att kosta... Jag har fått en bild om man säger så och jag har aldrig känt det innan.
Återkommer om det .... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar