torsdag 6 december 2012

Psykisk misshandel

När jag var hos polisen sist och berättade allt som jag går igenom, skulle ha gjort en anmälan men då fick jag höra att det finns inget som heter psykisk misshandel i juridiken.
Och det tycker jag är konstigt eftersom de står så mycket om det överallt..
Visst det kanske är svårt att bevisa men om man har en massa saker som bevisar att det är psykisk misshandel borde de inte ta åt sig då??
Och när en människa mår så dåligt psykiskt för att man är utsatt??
Personligen tycker jag att det fruktansvärt att bli slagen men jag blir ju hellre slagen än utsatt för denna psykiska misshandel.. Den psykiska delen är mycket värre för det är sånt som man måste arbeta med dessto mer eftersom det sätter sig på psyket..
Det må låta jätte illa och det är det ...
Men det är min personliga åsikt...

Här kommer en länk så ni kan läsa på lite mer

http://psykiskmisshandel.se/vad-ar-psykisk-misshandel/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar