söndag 9 december 2012

God morron söndag

http://na.se/nyheter/laxa/1.1909703-pepparkaksgubbar-forbjuds-i-luciataget

När man loggar in på Facebook o det första man ser är detta.. Blir man inte irriterad då???
Barnen har ju firat lucia i alla år med pepparkaksgubbar men nu får de inte göra det..
Okej att de är bruna men det är väl inget att ta bort för det???
Jag är ju tillsammans med en amerikanare och han är ju mörk, min dotter är mulatt men inte fan tycker han att man ska ta bort pepparkaksgubbarna för det, det finns ju inget rasistiskt i det.
När de tar bort detta så håller jag med mamman i artikeln, det blir ju ett Ku Kux Klan tåg och det skulle jag inte vilja att mina barn är med i...
Oavsett hur man vänder på det så blir det ju fel. Eller???
Det börjar bli för mycket nu tycker jag, som många andra.
Jag är inte rasist men jag tycker ändå att vi svenskars ska få behålla våra traditioner.  Varför börjar det bara handla om alla invandrare och att de ska trivas?
Vi då??
Man måste faktiskt tänka på att de kommer till oss och inte tvärtom.
Man får faktiskt ta seden dit man kommer.. Om vi skulle flytta till deras land skulle vi få acceptera deras sed.
Men snart ska väl Sverige byta namn oxå och flagga???
Jag blir så trött....

kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar