torsdag 6 september 2012

God morgon och Jaha

Då har man fått det bekräftat.. Har en förkylning i kroppen, täppt i näsan och ont i nacken.. Alltid samma visa när det är kallt ute.. Nacken känner av det på en gång, därför gillar jag inte hösten och vintern för då har jag konstant ont i nacken pga wiplashskadan. Och värre blir det när man har en förkylning i kroppen ;( Funderar ändå på att ta en promenad på bandet men inte jogga men vet inte om jag vågar det. Läste det någonstans att när man börjar känna sig förkyld, sjuk så ska man absolut inte träna men om förkylningen börjar ta slut så kan man börja igen.. Hel skumt... Men en promenad kan man väl ta?? Det är ju som att gå ut eller?? Har sån ångest nu när jag inte tränar, har verkligen kommit in i det och så blir det så här.. suck .... Idag kommer min älskade mamma på besök, så då blir det mycket tjöt :) alltid lika trevligt.:) På lördag blir det en liten kräftfest för de "äldre" om man säger så... Snubbens mamma och syster kommer, två kompisar till min sambo och min mamma och hennes snubbe ev. Hon sa nåt igår om att de skulle hälsa på min moster på en fika men jag sa att vi äter klockan sju så vi får se.... Jag ska inte dricka vin, har änna tröttnat på det så det får bli några öl istället sen är det slut på alkoholen för så fort jag känner mig frisk är det bara träning, fettförbränningstabletter och rätt kost och mycket vatten som gäller. Ska testa detta i en månad sen ska jag börja träna på gym tänkte jag. Mycket för att min sjukgymnast sa till mig att jag måste göra det för att träna upp min nacke och rygg men eftersom jag har social fobi så har jag inte "vågat" gå dit men nu vill jag bygga muskler så då kan jag lika gärna ta två flugor i en smäll :) Eller det blir tre flugor i en smäll med tanke på att jag tränar även då på min sociala fobi :) Nu ska jag bara få min sambo och hänga på för han vill också trimma kroppen. Skulle vara jätte kul om vi fann ett gemensamt intresse :) Nu säger min lilla älskling att hon är trött, att hon vill vila lite så då får hon göra det.. Vem vet även hon kanske börjar bli dålig? Det är ju inte så konstigt med tanke på detta väder, hösten är här. Ha en underbar dag alla sköna lirare kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar