måndag 3 september 2012

Usch!

Tycker inte alls om vardagarna ;( får ångest varenda måndag. Jag vet varför.. Det ska jag tala om för er.... Det har med mina stora barn att göra.. Har fått en ond aning om att det kommer dimpa ner ett brev inom snar framtid där det står en massa saker så jag måste göra ännu mer för att bevisa hur mycket han ljuger och utpressar mig. I fredags fick jag ett telefonsamtal från polisen, en som jag hade pratat med tidigare som sa då att jag skulle göra en polisanmälan och det gjorde jag, berättade även för henne att dom la ner det och hur besviken jag är ... Polisen går ut med det i tidningar och på Facebook att man ska göra en polisanmälan om man är utsatt för brott, oavsett brott men i mitt fall blir det ju brott i nära relation. Men det händer fan ingenting. Dessutom är det inte polisens jobb att åtala folket utan det är åklagaren med de lägger ner det lika fort som de får in anmälan. Vet inte hur många polisanmälningar personen har fått, med bevis men ändå blir det nedlagt och ändå är människan dömd sen tidigare av samma sak. Då kommer min stora fråga.. VARFÖR?? Alla dessa gånger man har suttit där nere hos polisen så har jag verkligen kritiserat dom.. Det jag skulle komma till va att jag fick i fredags höra att jag kan begära ett privat utlåtande av åklagaren varför de lägger ner det. Eftersom personen ifråga utpressar mig och psykar mig och använder barnen mot mig, snackar så mycket skit om mig, inför barnen, skolorna, familjerätten mfl så är det psykisk misshandel och det är ett brott sägs det ju. Det är ju inte bara mig att psykar det är ju även barnen när han säger som han gör. Har funderat länge nu på att göra en polisanmälan och blev mer motiverad när den här polisen sa som den gjorde :) Uppdatering om det följer ... Träningen gick bra idag :) joggade mesta tiden, joggade 2,6 km på 27 minuter, inte illa tycker jag :) Stolt Brände inte så många kalorier ca 270 stycken men å andra sidan så tränar jag inte för att gå ner i vikt så det är inte så noga, hoppas jag. Nu ska jag återgå till mitt spel Ha en underbar kväll alla hjärtan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar