tisdag 4 september 2012

Nedstämd

Har ångest varenda dag ;( Alltså inte ångest attacker men jag mår fan inte bra pga situationen. Helgerna är lite bättre :) För då är jag inte ensam .... Har ingen lust att vara här längre, jag vantrivs som f*n och så försöker jag se möjligheterna för att starta om någon annanstans men de är ju inte stora :( Vet även det om vi skulle flytta så flyr jag bara från problemen men jag orkar inte mer. Jag saknar mina stora barn och får ingen kontakt med de och det gör så himla ont. Och han svarar ju inte heller. Frågan är om man får göra så när man har gemensam vårdnad. Är det inte meningen att man ska samarbeta? Kan man verkligen påstå att han samarbetar när han beter sig på det viset? Det känns som att jag bara existerar.... Gör det jag måste göra för jag är inte egotrippad och tar mitt egna liv. Det finns inte i min värld men jag känner mig inte levande. Har ingen lust till någonting förutom att åka bort. Ser inte framemot något. Försöker verkligen tänka positivt och det funkar en stund men sen rasar allt. Det är ju ingen ide att be om hjälp från några myndigheter för de tar mig inte på allvar. Det är precis som att han har fått de på hans sida. Och minns ett sms där han kritiserade mig inför min sambo, precis som att han skulle få honom på hans sida. "hallå bor inte du med henne? Hör inte du va hon säger/gör mot barnen?" Och detta var förra gången jag inte fick träffa barnen. Och grejen är den att jag pratar aldrig skit om honom när barnen är här för dom åsikterna behåller jag för mig själv, barnen får skapa sin egna uppfattning. Och det är jätte viktigt för mig.. Tror jag har skrivit det förut.. Familjerätten säger att jag ska anlita en advokat men va har det för mening? Det kommer ändå sluta med att de ska göra en utredning och så slutar det med att de lämnar över ärendet till tingsrätten eftersom de inte kan komma fram till något... Been there done that.... Idag fick jag veta från min systeryster att min stora flicka är sjuk, förkyld. Det är hon säkert men jag tror att det är mycket mer än så. Förra gången hon var sjuk, det va oxå när jag inte fick tag på de men de hade kontakt med mormor, hon hade vart sjuk i flera veckor och hon fick inte vara hemma från skolan .. Ingen nässpray hade hon heller så mormor fick köpa det. Det värsta är att jag inte kan vara där och ta hand om henne. Som jag alltid har gjort. Nu ska jag städa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar