måndag 24 september 2012

Regniga tisdag

God morgon! Idag börjar vi dagen med kaffe och Bolibompa, favoritprogrammet för lillan :) Min sambo åkte iväg tidigt till jobbet idag för han skulle på möte, är jätte nyfiken på vad det handlar om... Håller tummarna på att det nåt bra men det borde det vara för han är så omtyckt på jobbet... Han kanske ska få andra arbetsuppgifter? Nä det tror jag inte eller jag vet inte. Vet bara att jag vill att han ska ringa nu men det dröjer ett tag till... Innan jag klev upp i morse så tänkte jag lite på hur mitt liv så ser och hur det har vart. Det finns så mycket besvikelse i mitt liv som gör så ont. Jag försöker lägga det bakom mig men det är inte lätt. Funderar mycket på varför? Varför kan inte folk gå vidare och lägga allt gammalt bakom sig? Man måste ju gå vidare någongång. Jag har vart med om det jag har vart med om och jag försöker leva livet. Vad är det Timon och pumba (?) brukar säga "Hakuna Matata lägg det förflutna bakom dig" Ibland är det svårt för mig eftersom när det gäller mina stora barn så återupplevs det förflutna när han gör som han gör. Gör ändå så gott det går... :) Jag är en sån där tjej som helst inte vill tänka på det förflutna, jag ältar inte. Det finns ingen mening med det. Det som har hänt har hänt! Vi säger att jag hamnar i en konflikt med min sambo... Det kanske håller på en bra stund men sen så tröttnar jag och då vill jag bara att allt ska bli bra.. (man är alltid två som bråkar) Dagen efter så är allt som bortblåst för min del, det är en ny dag och nya möjligheter och nytt humör men det är inte alltid det är ömsesidigt. Då blir det svårt... Nu var detta bara ett exempel men visst hamnar vi konflikt .. Dock inte ofta och tacka gud för det.. Det blir när någon viss person bråkar med mig eller om jag har kämpat för mycket för mina rättigheter som mamma, när luften och orken har tagit slut. Nu blir det mer kaffe :) Kram

1 kommentar:

  1. Så söt hon är... Lilla gumman... Sköt om er och krama om varandra...

    Kram...

    SvaraRadera