onsdag 22 augusti 2012

:/

Har ju fått låna ett promenads band av grannen :) och jag verkligen älskar att gå på det men kan säga som så här... Det är betydligt mycket jobbigare att gå på det, spelar ingen roll om man går fort eller sakta det är lika jobbigt ändå, det tar mer på krafterna än en tur ner till Gamlestan och tillbaka. 20 minuter sen har jag svettats ut allt vatten och är öm i benen. Men å andra sidan har jag precis börjat. Funderar på att även ta en sväng på crosstrainern för att träna hela kroppen men jag är ganska slut efter min promenad på bandet. Jag ska iaf göra ett försöka för jag måste trimma kroppen och må bra. Vikten är ett väldigt känsligt ämne för mig och har sån kontroll över den och tappar jag den kontrollen så tappar jag allt, den liksom styr hela mitt liv utöver det andra med mina stora barn. Tror dock att jag är ett sånt kontrollfreak med vikten för att jag känner att det är det enda jag kan ha kontroll över?! Om man har gemensam vårdnad med barnens förälder ska man ju samarbeta men det finns inte i min värld. I min värld så bestämmer pappan och gör man inte som han säger så snackar han skit om mig inför alla även barnen. Och håller de borta från mig. Nu har det gått så långt att han har tagit bort barnens nummer och han svarar inte när man försöker få kontakt med honom. Han håller verkligen barnen borta från mig egentligen helt utan anledning. Familjerätten och socialen får man ingen hjälp av eftersom de anser att barnen inte far illa. Svenska systemet suger på alla plan. Visst skulle jag kunna anlita en advokat men då blir det en utredning på familjerätten och så börjas allt om igen. De ska utreda om barnen far illa. Been there done that och det slutar alltid på samma sätt. De lämnar över det till tingsrätten för de kan inte ta ställning. Det är inte bara det längre utan han har snackat så mycket skit om mig, han har vänt barnen emot mig. Stora flickan vet väl inte va hon ska tro men pojken står helt på sin fars sida. När pojken säger nåt hör man att hans pappa som ligger bakom de orden. De vet egentligen bättre än va pappa säger. Nu ska jag återgå till min pissiga vardag och göra det bästa av den Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar