onsdag 29 augusti 2012

en tanke

När jag googlade förut så läste jag att jag ska äta 1775 kalorier per dag men hur ska jag veta att jag får i mig alla dessa? Jag är inte stor i maten och är väldigt noga med att jag inte äter för mycket av någonting och ska jag unna mig nåt gott är det nötter och mörk choklad som gäller. Någon enstaka gång blir det chips o ostbågar men jag känner smaken av allt fett som finns där!!! Tips någon på hur jag ska få veta eller måste jag alltid läsa innehållsförteckningen på allt?? Min sambo tog hem en krabba idag som han ska koka för att äta på lördag när vi har kräftfesten Usch... Ser lite framemot denna fest för jag kommer få så mycket annat att tänka på men vet redan nu att jag kommer hålla mig lite i skuggan eftersom det är sån jag är när jag inte mår så bra.... Och jag kommer inte dricka så mycket alkohol, ta något glas vin eftersom jag hatar att vara bakfull... Det är bra när man tänker så för då blir det inte så mycket att dricka.... Och äta ordentligt ska jag oxå göra för det har jag lärt mig att det är A och O när man ska ha fest eller gå på fest :) Nu blir det en go sallad till middag.. Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar