måndag 20 augusti 2012

Nytt år

Vad ska jag säga?
Har haft en toppen jul o nyår med nära och kära <3
Spenderade mestadels av tiden hos familjen i Skåne! Och vi trivs som fisken i vattnet där nere.
Helst av allt skulle jag vilja flytta dit ner :)
Men tyvärr så är det inte så enkelt men det skulle vara en nystart för mig och barnen.

Jag har inte sörjt tillräckligt än känner jag. Har inte haft tid att relatera till allt som har hänt, separationen, skyddad boendet och alla känslor.
Jag vet inte riktigt vad jag känner för mitt ex, förutom att jag saknar honom till och från nåt så oerhört.
Känner nu att jag önskar att man kunde vrida tillbaka klockan och börja om från början, så att allt var som det skulle vara.
Inga konflikter, inga hårda ord, inget psykiskt påfrestande och det dåliga måendet.
Men å andra sidan är jag väl medveten om att det inte funkar så och att det är ödet som har bestämt att det ska vara så här.
Jag har fått en känsla av att mitt ex inte mår så bra av situationen heller och jag är faktiskt lite orolig för honom.
Jag kanske har blivit för hård mot honom pga allt som har hänt. Jag kanske låter allt det negativa som han har gjort mot mig påverka honom idag, typ som att straffa honom.
Jag vet inte men känner att det inte är rättvist av  mig att göra så .
Måste ändra på det.
Dessutom är det inte likt mig, jag brukar inte behandla folk på det sättet. Det är inte så att jag behandlar honom som skit utan mer att det är jag som sätter reglerna.
Egentligen så är jag för snäll när det gäller vissa saker för det finns vissa saker som jag är skyldig att göra och därför finns det vissa andra saker som gör att det inte blir en myndighets sak längre.
Jag trivs inte alls i situationen som råder just nu.
Tror att det finns för många känslor involverade, som jag inte kan sätta fingret på ...
Känner mig väldigt nedstämd och har gjort det ett par dagar, sen vi kom hem om jag ska vara ärlig.
Kanske jag vantrivs här i Göteborg. Känner att jag inte har nåt kvar att hämta här.
Kanske känner mig ensam.
Upp med humöret och gå vidare, säger jag till mig själv nu haha

ha en underbar dag









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar